۱- سوئیچ اینرسی : ممکن است در اثر ضربه شدید به خودرو ( مانند دست انداز ) عمل کرده باشد
۲- سنسور دور موتور ممکن است خراب باشد یا براده به نوک آن چسبیده باشد.
۳- پمپ بنزین ( فیوز – سیم کشی – پمپ بنزین )
۴- رله اصلی دوبل : در این حالت چراغ چک پشت آمپر نداریم.
ولی اگر رله بنزین ایراد داشته باشد چراغ چک داریم
۵- گیر کردن شافت استپر موتور
۶- با دیاگ چک شود دمای آب چند درجه است ( مثلاً اگر ۴۰- یا ۲۱۵ + را نشان دهد فشنگی آب یا سیم کشی ایراد دارد
۷- در خودرو های پیکان و RD سنسور MAP
۸- باتری
۹- قطع شدن تغذیه ECU : در این حالت نیز چراغ چک پشت آمپر خاموش است. با توجه به نقشه، مسیر ولتاژ ۱۲ ولت و سوئیچ باز را چک کنید.
۱۰- خرابی ECU : به عنوان مثال اگر چراغ چک نداشته باشیم ممکن است آی سی رگولاتور یا رله دبل خراب باشد.
goldenroad.blogsky.com